8 sep. 2016

Min hemliga vän

- Du vet Nemi? frågade jag. Hon har ju Alice Cooper som låtsaskompis och i vissa serier så pratar de med varandra och han ger henne stöd och tröst och råd och sådär?
Stigen vindlade längsmed havet och luften låg tung och kvav omkring oss.
- Det måste vara skönt... fortsatte jag. Att liksom ha en sådan vän som alltid finns där. Som speglar ens inre och aldrig dömer eller är fjärran.
Så log jag plötsligt när vinden vände och såg på mannen som spatserade långsamt vid min sida.
- Och som kan följa med på äventyr och verkligen fatta var magi kommer ifrån. Som du.
- Som jag, höll Di Leva stoiskt med.


1 kommentar:

  1. Åh! Jag har också en, dock ingen verklig person utan en karaktär jag skapade som sjuttonåringnånting som har fortsatt följa mig när jag behöver. Det skadar inte att han är otroligt vacker... ;)

    SvaraRadera