24 aug. 2016

Andrum



På balkongen trängs plantorna och klättrar snart över räcket. I blocken trängs teckningarna och längtar till Galleri Häxkonst på Södra Ölands konstnatt. I hjärtat spirar en längtan efter ett växtfärga och i bokhyllan börjar böcker om förskollärarstudier att viska mitt namn.

Livet känns som att det håller på att falla på plats. Som att tillvaron börjar forma sig efter mig i stället för att jag skall tvingas göra det motsatta.

Den här sommaren har varit lång. Jag har arbetat mycket och träffat många härliga ungar och kollegor. Jag har fiskat litet och fått gå barfota på min mammas gård. Jag har lekt med sonen och kramat min man. Jag har hälsat på vänner och rest litet lagom tågledes kors och tvärs. Jag har tillbringat tid i en fantastisk lajvvärld, och jag har lekt vampyr. Jag har gjort så många saker och känner mig faktiskt nöjd och förväntansfull inför hösten.

Fast å andra sidan är hösten också min tid.

Hos min moder

Fångat bästaste Alv med litet Real Life Pokemon Go!

Svamptur i skogen med familjen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar