25 maj 2014

Loot of DOOM +2T6

I helgen var den årliga Fezten för att fira att jag blivit äldre i dagarna tre, eller okej, det är väl mer som två dagar, men ändå. Det blev en fantastisk fest och som alltid så börjar folk när man fyllt år fråga om man "fått något fint". Det har jag. Det har jag utan tvekan. Jag har fått så mycket fint och perfekt passande att jag nästan skäms, och allt detta förtjänar ett eget prylfixerat inlägg, skrivet i ett sorts lyckorus. Nu kör vi, utan någon som helst inbördes ordning.

  • En stor och vacker skål på fot från alchemy gothic med ornament och drakar. Enligt utsago till för att slå tärningar i på ett förstklassigt sätt, så vi invigde den genast med en omgång Cthulhu Dice. Jag blev galen. Ingen var förvånad.
  • Två nagellack och två kartor med nagelklistermärken med tuffa mönster. Utmärkt nu när jag just fått slut på svart nagellack och för att jag ofta är för lat för att måla fint.
  • En påse med vackra snäckor av olika slag.
  • Laura Palmers Dagbok som jag velat läsa väldigt länge. Twin Peaks är fantastiskt och jag skall se till att ha på mig mitt brythjärta när jag läser den.
  • En bok av Nora Roberts om en spännande mordhistoria. Jag älskar Nora Roberts. Hon är helt överlägsen de andra i sin genre romantik/deckare.
  • Fyra eller fem (har packat ned dem) ankh-örhängen i olika färger. Vad varje svartrockare behöver.
  • Två onda ögat-hängen, varav det ena var exakt likadant och i samma storlek som det jag fick av min pappa en gång i tiden och tappade bort för några år sedan.
  • Brädspelen Elder Sign och Arkham Horror. Det senare är en storfavorit och jag ser väldigt mycket fram mot att testa det första.
  • Ett duschdraperi med blodiga handavtryck och en matchande blodpåse med duschkräm. Kommer göra sig perfekt i badrummet.
  • Två t-tröjor, en vit med filmmotiv och citatet "I love the smell of Napalm in the morning" (passande med tanke på Napalm och Cthulhu) och en svart med texten "T-shirts are boring, this is a cat." Den matchar knappen jag redan äger med texten "Knappar är tråkiga, detta är en hatt." De rimmar ju till och med!
  • En biljett till att få se Neil Gaiman under ett författarsamtal på Kulturhuset om två dagar! Neil. Gaiman. Det är fantastiskt!!
  • Två fröpåsar (en med jättepumpor!!) och en lök till en vacker lilja som redan är sådda på odlingslotten när det här skrivs.
  • En flaska Baileys. Mmmm....
  • Sexton kinderägg. KINDERÄGG.
  • Ett svart Nintendo 3DS med tillhörande Zelda - Octarina of Time. Det fick jag dessutom leta efter genom en hinderbana i mörkret med hjälp av nightvision. Så häftigt och lätt värt de fästingar jag fick på köpet.
  • En liten fin dator som bara skriker om att den måste få ett nytt namn. Vi får se vad jag hittar på att kalla den, men det kommer bli något episkt så att den slipper skämmas samman med sina fränder Mulder, Beast och Superman (som jag KAN ha döpt om, men jag minns inte till vad).
  • En Minecraft-mugg i form av ett Creeper-huvud. Det stod att jag borde göra som vikingarna och dricka ur mina fienders skallar, och det gjorde jag minsann!
  • En svart cykelhjälm med dödskallar och blodsplatter redan från början, så man slipper besvära sig med att bloda ned den i efterhand.
  • Lampor till min cykel, samt batterier.
  • En påse med badoljor, badskum och en tvål i form av en ursöt groda. Jag kommer behöva brottas med min son för att få behålla den, tror jag.
  • Kortspelet Cthulhu Fluxx, så nu kan jag spela superfluxx hemma!
  • En anteckningsbok med en drake och ett svärd på framsidan. Goff goff goff goff. Hurra!
  • En anteckningsbok med en realistisk dödskalle på framsidan. Mer goff goff med andra ord. Som det skall vara.
  • Massor med mandel, choklad och spritpraliner. Very nam. Such WOW.
  • En hemsmidd nyckelring i järn.
  • En silvermedaljong med ett litet voodoo-foster i, gjord av givarens eget hår. Perfekt kombination av märkligt och gulligt.
  • Ett voodoo-kit från en helt annan person, komplett med docka och instruktioner. Helt enkelt charmerande!
  • Två förstorade mikroorganismer i form av gosedjur - Digerdöden och Ebola. Digerdöden är en av mina nya bästa vänner. På fezten pussades vi, kramades, gosade, rökte och drack tillsammans. Supersöt, är han. 
  • En påse vattenballonger. Om sommaren fortsätter som nu så kommer jag att ligga på gräsmattan utanför huset och kasta dem upp i luften för att pricka mig själv.
  • Hårinpackning, vilket gudarna skall veta verkligen behövs. 
  • Svenil-rollspelet med ett tillhörande rafflande äventyr. Här skall spelas!! Har bara spelat det en enda gång och det känns verkligen som att det är på tiden att göra det igen. 
  • Ett fint armband med pärlor som ser ut som stiliserade ögon.
Silas har dessutom fått regnkläder och en fin sagobok. Det är ju inte till mig, men det känns lika bra som om det vore det.
Det är allt jag kan komma ihåg just nu, och eftersom det är en väldigt gedigen lista så är det inte konstigt att jag säkert glömt något fullkomligt underbart. Jag har dessutom fått veta att jag har en hel del presenter som jag kommer att få via posten, eller väl tillbaka i Kalmar och väntar med spänning. Nu när ekonomin varit tuff ett tag så man egentligen inte kunnat köpa någonting extra så känner jag mig härligt bortskämd och kvittrande.

Uppdaterar listan när fler presenter anländer!

Och ni, mina kära vänner och släktingar, är underbart knasiga som ger mig så mycket saker och uppmärksamhet och kärlek. All kärlek till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar