1 aug. 2013

Coop - en nedgångssaga

Sedan jag flyttade hit har den närbelägna butiken kraftigt försämrats. Jag tar det självklart personligt.

Exempel:
- Det finns ingen våg bland frukten och grönsakerna. Den "är beställd" sedan något år tillbaka om man frågar.
- De tog bort lightläsken på glasflaska, trots att den alltid var slutsåld och därmed populär.
- De tog bort klövermjölken och ersatte den med Coops egna, vilken är särskriven och inte alls lika god.
- De började fint med många medlemserbjudande varje vecka. Nu har de gått ned till max tre erbjudanden på värdelöst skit ingen vill ha - eller ibland inga erbjudanden alls.
- Först fick man bonus på tobaksvaror, men det tog de bort eftersom människor inte själva får bestämma vad de vill köpa. Det kan i och för sig bero på någon av alla dessa beskyddarsamhälls-lagar som gör mig galen och inte vara butikens fel.
- De har tagit bort den goda Stockmos-cidern av vilken det fanns massor av sorter. Nu finns bara päron- och äppelcider. Tidigare fanns även sockerfri, men den är borta.
- Det färdiggrillade köttet är väck.
- De har slutat med all hårfärg utom blond och brun. Kom igen. Brun? Rött sålde dessutom väldigt bra har de själva sagt. När jag frågade först så skyllde de på att det blivit fel i de automatiska beställningarna, men färgen kom aldrig tillbaka igen.
- Förut kunde man köpa en stor burk med goda och billiga oliver, men den sorten är så klart borttagen nu.
- Det är alltid urplockat och tomt i hyllorna. Det påstås att det är en automatisk beställningsservice som beställer nya saker så fort de gamla är slut, men det måste antingen vara världens mest ineffektiva leverans på varorna i fråga eller en ren lögn.

Jag önskar att jag en enda gång i mitt liv kunde få bo bredvid en bra butik, utan halvruttna färskvaror och med ett varierat utbud.

Tur att personalen är trevlig i alla fall. Alltid något, som man säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar