2 aug. 2013

Bara ögon

Jag bor i en värld där man sätter saker som "chock-" och "attack-" framför rapporter om mina favoritväder. Där vädret alla tycks sukta efter gör mig sjuk och dysfunktionell. Där tidningarna skriver lyckligt att "Nu kommer medelhavsvärmen!" och jag bara vill gråta och gå och dö, för jag vet att helvetet väntar.
Jag bor i en märklig värld människor säger att "ögonen är själens spegel" och beter sig som om man kan se något i bara ögon. Jag ser ingenting i ögon. De är bara ögon. Cirklar och prickar, ingenting mer.
Jag bor i en värld där människor är sjukligt intresserade av andra människors könsdelar och vad de känner för att göra med dem, även om de inte vill göra något med den sjukligt intresserade människan i fråga.
Jag bor i en så konstig, konstig värld. Det är inte konstigt att jag känner mig malplacerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar