5 juli 2013

Trångsynt

Jag tycker att folk kan få knulla med vad de vill, ha vilka kläder de vill, dricka vad de vill, äta vad de vill, köpa vad de vill, röka vad de vill, tycka vad de vill, tro på vad de vill, älska vad de vill, hata vad de vill, tänka vad de vill och helt enkelt leva sina liv exakt som de själva önskar. Det enda jag tycker är rimligt är att de också kan vara beredda att ta konsekvenserna av sitt leverne också.

Och ändå är det jag som är trångsynt har jag ofta fått höra. För att jag inte vill inte att folk försöker utföra sina korståg mot mig. Det är tydligen trångsynthet; att inte vilja bli påtvingad andra människors livsval.

Visst gör folk saker jag ogillar. De knullar saker jag ogillar, har kläder jag ogillar, dricker saker jag ogillar, äter sådant jag ogillar, köper sådant jag ogillar, röker saker jag ogillar, tycker saker jag ogillar, tror på saker jag ogillar, älskar saker jag ogillar, hatar saker jag gillar, tänker saker jag ogillar och gör en jävla massa dumma saker som jag helt enkelt ogillar.

Det står mig dock fritt att göra det också. Särskilt som jag tydligen är trångsynt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar