29 apr. 2013

Brev

Hej pappa,

jag hoppas att du och Bamse har det bra och att ni tar långa vandringar i skogen och trivs med efterlivet. Jag har det fint här nere med min familj, även om vi alltid kommer att sakna dig. Silas är så stor nu, han kan stå upp i nästan en minut utan att hålla i sig. Min nya hund skulle du ha avskytt, men jag tycker om honom så det är ju bra att han är kvar hos mig, inte sant?
På tal om hundar har jag en tjänst att be dig om: Det har kommit en ny hund till de sälla jaktmarkerna. Det är en fantastisk hund, en snäll hund, en bra hund. Han heter Gordon. Jag tror att han och Bamse skulle ha det så trevligt tillsammans, så om du kunde låta honom kika förbi din stuga ibland tror jag det skulle vara bra. Du kommer också att gilla honom. Ta med dem båda ut på en vandring över mossarna och genom skogarna. Det kommer göra er alla tre gott.

Minns att ni är älskade.

Vi hörs,
din äldsta dotter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar