11 jan. 2013

Oförskämt stolt

I dag är jag oförskämt stolt över mig själv. Bestämde mig för lite mindre än en vecka sedan att börja träna. En vän föreslog ett varierat träningsprogram en kvart om dagen enbart, i och med att man alltid kan ta sig tid för en kvart.

Sagt och gjort.

Första dagen gick inte så bra. Jag kom ihåg exakt hur jag kunnat göra massor med situps och armhävningar en gång i tiden, men kroppen lydde inte! Hur jag en stretade kunde jag inte göra en enda situp och armhävningarna fick bli några få från knäna.

I dag lyckades jag med sammanlagt tio riktiga situps (fem om fem) samt gjorde tjugo armhävningar (tio om tio). Efter hälften av dem insåg jag att jag gjort dem från fötterna av bara farten.

Om jag vetat att det gick så här fort hade jag börjat träna igen för länge sedan!

1 kommentar: