17 nov. 2012

Möt din morfar

Min lille pjuklarv, möt din morfar här i mina drömmar. Det är tyvärr den enda plats du kommer att möta honom på utöver i vi efterlevandes hjärtan. Jag tror att han skulle ha älskat dig, men så tyckte han i grund och botten om människor (till skillnad från mig) och alldeles särskilt och varmt sin familj.

Jag tror att han skulle ha fått dig att skratta så att du kiknade. Du skulle ha stirrat på honom med stora ögon och dragit honom i skägget. Han skulle ha skrattat tillbaka och berättat en historia som du är för ung för att förstå. Du skulle ha trivts i hans famn och på hans knä.

Jag längtar tills du blir äldre och får springa över ängarna ute på mammas, din mormors, gård. Jag längtar efter att visa dig hemliga gömställen och leta förtvivlat efter dig när du hittat dina egna.
Kanske kommer du att komma närmare din morfar där, kanske inte. Jag tror dock att du oavsett kommer att vara lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar