18 nov. 2012

Dag 30 - 10 ställen jag vill åka till

  1. Italien - Jag har bara varit där en gång, men kände mig väldigt hemma. Det finns en viss magi över Italien helt klart. Arkitekturen, maten, människorna, språket. Det är lätt att förälska sig i hela alltet.
  2. Egypten - En vacker dag återvänder vi, Alv! 
  3. Kamtjatka - För att det är ett utmobbat ställe dit ingen annan verkar vilja åka. Tycker det verkar fantastiskt; vackert och vilt!
  4. England - För att jag vill träffa Cate och förmodar att det kommer dröja tusen år tills jag lyckas övertala henne att komma hit.
  5. Skottland - Som kryptozoolog är det min plikt att besöka Loch Ness.
  6. Texas - Jag vet inte varför, det känns bara så rätt att tänka sig det.
  7. Mexiko - Jag och maken har bestämt att vi skall dit inom fem års tid ungefär. Det känns spännande! Jag vill helst åka på de dödas dag, givetvis.
  8. Frankrike - För att det känns som en plats jag helt enkelt vill ha besökt.
  9. Polen - Kanske lite speciell önskan, men det verkar fortfarande som en fantastisk plan på så många plan.
  10. Och lite mer specifikt så vill jag hemskt, hemskt gärna någon gång besöka DragonCon - alla nördars våta dröm.

1 kommentar:

  1. Skottland är fantastiskt underbart. I trean på gymnasiet så ingick det i min linje en tre veckors projektarbetsresa utomlands (i Europa). Min grupp valde att åka till Edinburgh och Inverness för att skriva ett projektarbete om just Loch Ness :) Edinburgh är den vackraste staden jag varit i och på tåget upp till Inverness och sedan Drumnadrochit för Loch Ness-muséet så fick man verkligen intryck av hur vackert Skottland är. Svenska fjället kan slänga sig i väggen.

    SvaraRadera