14 nov. 2012

Dag 26 - 10 saker jag älskar med mig själv

  1. Min förmåga att kunna hitta saker. Det är seriöst talat magi. I dag hittade jag fyra gosedjur, två krukor, en vacker krukväxt, en flätad kasse, en fin korg, fyra nya stearinljus, fyra nya blyertspennor, en hel och vacker vattenpipa, ett halsband och två fina tavelramar. Och det var bara kvällens skörd. I förrgår hittade jag en gigantisk palm. Det är som att gå på en shopping-spree utan att ens behöva dra upp plånboken.
  2. Min kärlek till min familj älskar jag och den är också en av mina största styrkor. Om jag inte hade den skulle jag inte överleva en sekund till.
  3. Min känsla för språket. Det är sällan jag gillar vad jag skrivit direkt, men några veckor eller månader senare kan jag nästan blända mig själv om jag gräver upp texterna igen.
  4. Att jag kan bli slukad av en bok oavsett om jag går omkring, sitter på en buss full med packade fotbollssupportrar eller sitter på krogen i dess värsta kaostimmar.
  5. Mitt handlag med djur. Det går inte alltid som det skall, men jag vill fortfarande tillstå att båda mina katter är några av de mest väluppfostrade sådana som går på fyra ben, samt att hunddjuret Ramses blir mer och mer vettig för var dag som går.
  6. Min matlagning, särskilt min känsla för paj och pumpor. Det är också fantastiskt hur mycket god mat jag kan göra av praktiskt taget ingenting alls.
  7. Att jag har den underbara förmågan att kunna se det vackra i detaljer och vardag. Att jag kan stanna upp mitt i ett samtal och slukas av en vidunderlig himmel, eller bli lycklig över en ekorre som skuttar uppe i ett träd.
  8. Många delar av mitt utseende älskar jag också, även om det inte är alla.
  9. Att jag lyckas resa mig upp även när jag fallit. Varenda. Jävla. Gång.
  10. Det jag tycker mest om med mig själv är att jag är en kombination av två underbara människor och att jag kan se så mycket av både min pappa och min mamma i mig. På så sätt är de alltid vid min sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar