13 nov. 2012

Dag 25 - 10 saker jag gör när jag har tråkigt

Jag har aldrig tråkigt, men jag kan lista vad jag gör som förhindrar uttråkning.

  1. Läser böcker - Oftast läser jag om böcker i och med att det inte finns så många kvar här hemma som jag inte läst minst två gånger.
  2. Tittar på TV-serier eller film kan man alltid göra. Har en hel del serier som jag följer och som man behöver titta ikapp på ibland.
  3. Spelar datorspel av olika slag. Ofta blir det någon form av pusselspel där man skall leta saker och lösa gåtor i fantastiska miljöer a la Myst.
  4. Diskar och lyssnar på musik. Att diska är visserligen tråkigt, men att lyssna på musik är det inte, så de tar ut varandra.
  5. Tar en promenad till odlingslotten. Alltid finns det något man kan göra där och att hålla händerna jordiga och andas utomhus gör mig glad.
  6. Leker med hunden, gärna i form av en promenad ned till stranden om det inte är under badsäsong.
  7. Pysslar med något pyssligt. Skapar något av något slag, i verkligheten eller på datorn.
  8. Fyller i sådana här listor och uppdaterar någon av min hög med bloggar.
  9. Pratar med någon i telefon.
  10. Spelar på Vampiri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar