12 nov. 2012

Dag 24 - 10 favoritspel

Oj, bara tio? Hur skall det här gå? Det finns ju så MÅNGA sorters spel. Jag hade lätt kunnat skriva tio av vardera rollspel, datorspel, TV-spel och brädspel. Men, okej, det skall ju vara en utmaning, så nu kör vi!

  1. Dungeon Keeper är fortfarande min favorit bland datorspel. Jag vet inte hur ett spel kan hålla så länge och fortfarande vara fullkomligt genialt. Nej, nu känner jag mig tvungen att spela igenom det igen i kväll. Hoppas bebisen somnar tidigt.
  2. Vampire the Masquerade är det bästa rollspel jag någonsin spelat, samt grunden för en av de mest komplexa världar jag upplevt inom rollspelsvärlden. Jag tror inte det finns något annat spel som påverkat mitt liv så mycket under så lång tid.
  3. Arkham Horror, ni vet brädspelet, tycker jag faktiskt är lite, lite roligare än rollspelet Call of Cthulhu. Det är något visst med ett brädspel som alltid spöar skiten ur sina spelare, men ändå lämnar en med ett sug efter mer.
  4. We Love Katamari har lyst upp många av mina dagar och jag längtar fortfarande tills jag får råd med Beautiful Katamari till Xbox 360. Kan man låta bli att älska ett spel där man får jaga människor och rulla upp dem (och allt annat) på en stor boll? Nej.
  5. Action! Även fast man kanske kan prata om svågerpolitik så hade det varit med på listan även om inte min käre make var skaparen av det. Ett rollspel där man spelar karaktärer i B-actionfilmmiljöer kan liksom inte gå fel. Det har aldrig varit så lekande lätt att se allt som utspelar sig framför sig.
  6. Levande rollspel måste ju helt klart räknas som ett spel. Det roligaste av allt är fantasy, men jag spelar egentligen vilken sort som helst om jag får chansen.
  7. Deathgame var en gång ett jävligt stort spel, och i år kommer jag att hålla i en enda lång omgång. Håll utkik efter reklam, länk till hemsida och allt sådant där. Det kommer att bli episkt!
  8. Baldurs Gate är fortfarande underbart och lika medryckande som när jag testade det precis när det kom ut i slutet av nittiotalet. Känsla, humor, prylmani - allt kan få utlopp där.
  9. Diablo 2 har jag skrivit om så många gånger tidigare här att jag inte behöver förklara mig igen.
  10. Minecraft har min käre broder just fått in mig på, och precis som med Sims är det roligare att bygga än något annat.

1 kommentar:

  1. Jag rullade och rullade och rullade i rymden men sedan sögs jag in i hålet innan den var stor nog och då svor jag högljutt. VANEBILDANDE men det är ganska svårt också. =)


    La, la, la, la, la, la. KATAMARI DAMACY!

    SvaraRadera