5 nov. 2012

Dag 17 - 10 saker jag ville bli när jag var liten

  1. Lastbilschaufför - Förmodligen för att jag verkligen, verkligen ville vara som pappa när jag var liten. När vi i mellanstadiet skulle rita våra framtida yrken så ritade jag ett rött litet hus med vita knutar, två barn, flera djur och en man samt min lastbil. Jag har alltid drömt om att köra bil.
  2. Veterinär - Jag älskade djur, fast kom på ganska tidigt att jag just därför inte kunde bli veterinär. Jag skulle nämligen inte stå ut med att folk ville avliva helt friska djur eftersom det går mot alla mina principer.
  3. Marinbiolog - Något jag ville bli ganska tidigt faktiskt, kanske mest för att det lät tufft. Jag hade bara en luddig föreställning om vad det faktiskt innebar.
  4. Författarinna - Det kom också riktigt, riktigt tidigt. Min absolut första berättelse skrev jag när jag var åtta år. Den handlade om en karamell som var utanför av någon anledning (förmodligen på grund av smaken). När jag var tretton skrev jag klart min första bok och jag skrev alltid historier för och om mina vänner och bekanta.
  5. Cirkusartist - Inom exakt vad för slags konster var lite mer osäkert, jag visste bara att jag ville jobba på en cirkus och på något sätt stå i manegen. Fast jag ville inte vara clown, så mycket visste jag också.
  6. Konstnärinna - Jag drömde om en värld där man bara kunde rita hela dagarna. Jag älskade att rita och var väldigt övertygad om att det inte skulle vara så rackarns svårt att jobba som det heller.
  7. Bonde - Att ha massor av djur och bara pyssla med dem jämt och ständigt vore ju inte fel. Fast mina föräldrar berättade att det var jättesvårt att livnära sig på, så jag bestämde mig för att vara månskensbonde och ha ett trist jobb vid sidan om.
  8. Travkusk - Jag följde slavisk v75 och lusläste rekord och stamtavlor. Än i dag har jag bara varit på en travbana två gånger i mitt liv, men jag kände mig fantastiskt hemma båda gångerna.
  9. Kinderäggsleksaksdesigner - Min kärlek till Kinderägg började tidigt och resulterade också i att jag verkligen, verkligen ville ligga bakom alla dessa fantastiska små plastpryttlar.
  10. Skådespelerska - Det var väl mest en hastig dröm, men den fanns där ändå ett kort tag. Jag gick på teaterlektioner och ville helst av allt vara just vid teatern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar