14 okt. 2012

I can't tell when I'm not being real

Jag drömmer inte mardrömmar längre, men jag drömmer konstiga saker. Saker som flyter ihop med vakenheten. Sömnen flyter också ihop med den. Det kan gå många timmar per dag där jag seglar mellan insomning och utandning. Där jag flätar ihop nu med då och sedan.

Jag är osäker på vad jag håller på med. Lyckan blir till olycka och tillbaka till lycka medan jag bara blinkar lojt och byter sida. Jag vill inte läsa boken jag håller på med, för jag vill inte att den någonsin skall ta slut. Jag har svårt att ta mig för saker jag tycker om, utan gör i stället saker jag avskyr och blir ledsen när jag inte gör tillräckligt mycket av sådant heller.

Överlag känns allt lite osäkert just nu. Lite skört. Det är höst och Halloween är på gång och jag har ingenstans att ta vägen och ingen att vara. Halsdukar och raggsockor rotas upp ur förråden, löv prasslar under fötterna och egentligen borde både Alv och tekoppar vara inblandade på något vänster.

Det känns som om jag väntar på något, men jag kan inte för mitt liv lista ut vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar