20 okt. 2012

Dag 1 - 10 fakta om mig själv

  1. Jag har äntligen bestämt mig för att sluta röka. Ännu vet jag inte riktigt när eller hur, men det är dags nu. Anledningarna har hopat sig länge och nu väger de tungt över på sluta-sidan. Jag är livrädd, men det skall gå.
  2. Ibland saknar jag fortfarande en av mina första egna katter. Hon var ljusgrå med en liten vit fläck på bröstkorgen och sprang bort för över tjugo år sedan.
  3. Jag trodde aldrig att jag skulle lyckas älska ett barn innan jag fick min son.
  4. Jag citerar ofta och gärna Jack Handey, som exempelvis: "Träd är som hundar. Stora, tysta hundar med bark i stället för päls."
  5. Ghost Hunters har fått mig att bli mindre mörkrädd.
  6. Jag älskar när det spöregnar om sommaren och ger mig gärna ut i det värsta ovädret för att springa, hoppa, dansa och smyga i timmar. Bäst är en stad om natten när det spöregnar, för då tillhör den bara mig.
  7. Det bästa café jag någonsin varit på hette Momo och låg i en byggnad där de hade forum för alternativ medicin. Det fanns tavlor utställda av ej erkända konstnärer på väggarna, en stor och välfylld bokhylla och det godaste äpple- och kanelte du någonsin kan tänka dig.
  8. Min bokhylla har inte varit sorterad på över fem år, kanske för att den innehåller ett par tusen volymer och är mer i plural än singularis egentligen.
  9. Jag har en broskknöl på min hand som kommer och går. För tillfället är den lite större än vanligt, men för två månader sedan var den märkligt nog försvunnen.
  10. Min superkraft är ganska meningslös. Om jag hör ett ljud många gånger i rad så kan jag i efterhand räkna ut exakt hur många gånger ljudet ljöd. Exempelvis skott från en kulspruta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar