14 juli 2012

De små sakerna

Det är de små sakerna som gör det. Hela mitt liv är uppbyggt av många, många små saker och några vidunderligt stora. Stora som att jag är gift och har ett barn. Stora som att jag hittat en lägenhet jag trivs i och kommit att älska Kalmar och Norrliden. Stora som i mina vänner och släktingar.
Små som i ett glas kall saft, som i att påta i landen på odlingslotten. Små som i ett avsnitt Doctor Who eller en blöt hundnos i knävecket (även om nosen i fråga är rätt stor för att sitta på en så liten jycke).

Dagarna går en i sänder och jag trivs. Jag trivs med sommarregnet. Jag trivs med att titta på roliga klipp med min bror. Jag trivs med att äta middag med min man och se på Ghost Hunters. Jag trivs med att spela Fable eller skriva små berättelser. Kort sagt så trivs jag just nu med livet. Det är en märklig känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar