14 maj 2012

Tidig morgon

Vaknade halv fem och kunde inte somna om. Har tittat på TV i hopp om att bli trött, men det går inte. Mår dock osedvanligt illa i stället, så det kanske jämnar ut sig.
Har åter igen lagt märke till det underliga fenomenet att jag brukar sova bättre om jag tillfället sover i närheten av någon jag inte brukar sova i närheten av. Effekten brukar försvinna på ett par nätter, men den är skön medan den varar.

Ja, Batman jobbar natt och därmed slumrade jag in på ena soffan med Johanna på den andra. Inga mardrömmar, inget ryggont och det enda jag egentligen ångrar är väl att jag slumrade ifrån ett synnerligen spännande avsnitt av Criminal Minds.

Av någon anledning ligger hunden ihopkrupen som en groda och stirrar in i väggen medan han utstöter gutturala läten, så jag tror att jag borde ägna lite tid åt honom nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar