21 apr. 2012

Topp 6 fiktiva hunkar

När jag gjorde den där listan där man skulle skriva upp de sex snyggaste männen eller något sådant så dök det ideligen upp låtsaspersoner som jag tycker är heta. Jag valde just då att inte ta med dem, men nu får de en alldeles egen lista, utan någon särskild ordning.

1. Sabertooth - X-men
Ja, vad kan jag säga? Han påminner mig om Vincent i den gamla TV-serien Skönheten och Odjuret, men utan att vara någon slags mespropp som gömmer sig i kloakerna. Animaliskt het och jag upptäckte nu när jag googlade att skådisen till och med är snygg som sig själv också, vilket ju bara kan vara en bonus.

2. Shredder - Turtles
Kanske lite otippat, men för mig har behållningen i Turtles alltid stått att finna i Shredder. Jag vet inte riktigt varför han är het, kanske för att det är hett att vara ond? Kanske har jag någon slags fetish för maskerade män? Eller är det av samma anledning som att alla tycker att tönten Boba Fett är tuff, för att han har en cool hjälm? Ingen aning.

3. The Merchant - Resident Evil
Ännu en maskerad man, men denna gång kan jag väl lugnt tillstå att det främst är rösten jag går igång på. Det är något med raspiga och hesa röster som bara får gåshuden att infinna sig direkt. Att han har massor med lager kläder och maskering ökar ju bara spänningen - det vore helt klart intressant att se vad som gömmer sig under... Och gillar man inte vad man hittar så kan man ju bara blunda och lyssna.

4. Lurtz - Härskarringen
Fråga mig inte varför jag är så het på uruk-hai, men för min del så byter jag gärna alla alver i Lothlorien mot en endaste av dessa biffiga, råmaskulina hunkar. Monster är faktiskt sjukt inne i min värld... och kolla ögonen... Mmmm....

5. Zoot - The Tribe
Power and chaos! Behöver jag säga mer? Han är egentligen inte så snygg, men att han har storhetsvansinne och är fullkomligt propellertokig hjälper helt klart hans fall. Var hemskt såld på honom när jag såg The Tribe senast och är nu grymt sugen på att se om serien.

6. Nightwolf - Mortal Kombat
Det är något visst med män som kan åkalla blixtar och saker för att slå ned sina fiender. Hela indian-grejen är ju också så sjukt romantiserad att man inte kan låta bli att reagera. Jepp, vi är produkter av vår omvärld och min fascination för Nightwolf är vad som befäster att jag inte är ett dugg opåverkad av det faktumet.

P.S. Min man håller på med en lista över fiktiva babes på sin blogg, kika gärna förbi där!

1 kommentar: