29 apr. 2012

Oförklarligt förbannad

Känner mig oförklarligt förbannad i dag, fast jag inte vet varför. Kylen full av mat, har ett nytt flashspel att avnjuta, vädret är fantastiskt och inget av djuren är jobbigare än vanligt.

Yetin jobbar natt, så jag är ensam hemma och kan således spela lite Fable om jag känner för det eller sitta och surfa hela natten om jag känner för det.

Och lik förbannat så är jag bara arg. Arg och sned och det är som om jag inte bara vaknat på fel sida, utan också stigit upp på fel sida och vandrat omkring helt snedvriden hela dagen.

Kan ha att göra med att jag fått tillbaka sömnproblem och mardrömmar igen. Vaknade badande i svett och hade drömt att jag dog under förlossningen. Mysigt värre.

Det dåliga samvetet gnager också. Borde plugga. Borde städa. Borde diska. Borde jobba på odlingslotten. Borde. Borde. Borde.

Men hjärnan fungerar som vanligt inte, ryggen fungerar som vanligt inte och fötterna är uppsvullna bollar. Bläh.

Önskar att jag kunde ringa en vän.

1 kommentar: