17 apr. 2012

Hur jag skall dö

Om allt går åt skogen så vet jag hur jag skall dö. Min flyktplan är redo, men något komplicerad. Det är ju en ganska stor sak det där med att dö, så då är det lika bra att göra det ordentligt om det kommer till den punkten.

Jag skall dö i strid med en drake. Allt annat är helt enkelt oacceptabelt.

Hur skall det då gå till, undrar ni kanske? Så här:
Jag skriver ett avskedsbrev och packar en syl och en giftampull. Sedan åker jag till Komodo och letar reda på första bästa varan. Den retar jag upp genom att hugga fast avskedsbrevet med sylen på den. När den börjar äta på mig så tar jag giftampullen. Då kommer varanen visserligen också att dö, men på så vis så får man möjlighet att hitta mina halvätna kvarlevor samt ett stämningsfullt avskedsbrev, kanske ett där jag citerar Mortal Kombat.

Nåja, nu är ju inte saker så illa, men det känns bra att ha en plan utifall att.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar