4 mars 2012

Om nätterna

Om nätterna umgås jag med dig. När jag slutit ögonen och lagt huvudet på kudden så ger vi oss ut på äventyr. I natt testade vi olika sorters honung i en vacker medeltidskyrka och sedan sov vi över i ett gammalt spökhus och lekte att vi spelade in ett spökjägarprogram.

Någonstans mitt i drömmen kom jag på mig själv med att tänka "Varför fortsätta som vanligt? Vad är poängen? Du finns ju inte längre." Men det var alldeles för skönt att ha dig nära, så jag valde att inte ta upp det.

Till sist gick vi och såg en märklig korsning mellan biofilm och teater i en gammal fin teaterbyggnad med bladguld, röd sammet och krusiduller. Alla i publiken bar masker.

Allt som allt var det en bra natt, för saknaden blir mindre när vi fortfarande umgås på något plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar