6 mars 2012

Dag sex: Fem saker jag gillar att göra

1. Bada. Jag älskar att bada, men främst av allt i badkar kanske, eller i någon privat vik någonstans. Är inte så förtjust i andra människor som stör. Det är något visst med att känna vatten röra sig mot huden. Att leta strandfynd i vattenbrynet utomhus, eller att sjunka ned bland bubblorna i ett riktigt hett upptappat bad i badrummet.

2. Vara i skogen. Skogen är lugnande. Doften av skog en sommardag strax efter regn är nog något av det mest fantastiska och vederkvickande man kan få uppleva. Jag älskar att bara promenera, eller att få fiska eller tända en brasa och sitta där i skymningen.

3. Läsa. I böcker är man aldrig begränsad till vare sig verklighet eller av andra aspekter. Man kan göra vad som helst och resa vart som helst och lära känna de mest fantastiska varelser av alla tänkbara slag.

4. Spela datorspel. Ännu en plats där man inte är så begränsad. Jag har dock en ganska gnällig smak. Stundtals vill jag banka på saker i Diablo 2 i timmar, andra gånger vill jag traska omkring i Baldurs Gate, men oftast vill jag upptäcka mysterier och andra världar i vackra Hidden Objects-spel.

5. Ta långa promenader i alla miljöer. Se nya platser, känna doften av naturen eller se spännande och underliga hus som jag inte lagt märke till förut. Helst i gott sällskap av min bror eller någon annan som tycker om att promenera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar