4 mars 2012

Dag fyra: Sju saker jag tänker på ofta

1. Studier. Faktum är att om jag studerade ens hälften lika mycket som jag tänkte på studier eller oroade mig över studier så skulle jag beta av dubbelt så många kurser per termin. Minst.


2. Katter. Jag blir lugn och glad av att tänka på mina katter. Att bara sitta och titta på katterna och tänka på saker de gjort är som meditation för mig.


3. Rollspel. Det är alltid en skön syssla att sitta och fundera över pågående eller tidigare genomlevda rollspel.


4. Böcker. Man måste tänka på sina vänner. Många av mina vänner bor som sagt i böcker.


5. Sex. Om vi skall vara ärliga, och det skall vi ju.


6. Mat. Jag tycker om mat och ätbara saker i allmänhet. Jag gillar att fundera på recept och på saker man kan vara sugen på.


7. Musik. Att lyssna på bra musik är att göra en resa, och i och med att resan sker i huvudet så är det ju något som helt klart upptar tankeverksamheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar