1 mars 2012

Dag ett: Tio saker jag vill göra innan jag dör

Jag har upptäckt att jag inte haft så mycket att skriva om på senaste, så jag tar och gör en liten lista.

Dag ett: Tio saker du vill göra innan du dör
Dag två: Nio saker om dig själv
Dag tre: Åtta sätt att vinna ditt hjärta
Dag fyra: Sju saker du tänker på ofta
Dag fem: Sex män du tycker är snygga
Dag sex: Fem saker du gillar att göra
Dag sju: Fyra favoritsånger
Dag åtta: Tre hatsånger
Dag nio: Två saker du är rädd för
Dag tio: Ett erkännande


Tio saker jag vill göra innan jag dör

1. Flytta ut på landet igen. Jag hör inte hemma i staden, det har jag aldrig gjort. Det spelar ingen roll om det är en liten stad, en stor stad eller bara en by. Jag vill ha friheten i ett hus på landet. Det är det som vore en trygg hamn för mig.


2. Få en bok utgiven. Jag vill inte ge ut den själv, för det räknas inte. Det är liksom fusk. Vem som helst kan ge ut en bok på eget förlag, men det ger inget erkännande såsom jag känner det.


3. Hitta ett jobb jag trivs med. Tja, det är väl ganska självklart egentligen? Det behöver inte vara det absoluta drömjobbet, bara jag trivs med det och det betalar räkningarna. Mer än så behöver man inte begära.


4. Besöka intressanta platser utomlands och i Sverige. Jag har rest alldeles för lite i mitt liv. Det finns många platser jag vill besöka, men samtidigt så har jag varit för rädd och för liten. Det är lättare när man är två.


5. Ge mig ut på en kryptozoologisk expedition, helst till Afrika. 


6. Skaffa körkort. Friheten i att ha körkort och bil är något jag trängtat efter i många år nu. Det känns dock som om jag närmar mig. Vägen går framåt.


7. Lära mig ett till språk. Funderar på att låta det vara italienska, men jag kan även tänka mig att faktiskt ta itu med franskan en gång för alla. Kunskap är alltid värt det.


8. Lära mig ett hantverk utan och innan. Som sagt så är kunskap aldrig fel och praktisk sådan vore verkligen trevligt. Är lite sugen på skomakeri, så det ligger nog bäst till, även om det kan hända att jag utvecklar de påbörjade bokbinderi-kunskaperna också.


9. Dyka bland hajar. Jag älskar hajar och att få se dem i sitt naturliga element vore fantastiskt!


10. Se mitt/mina barn växa upp till egna människor som trivs med livet. Att skaffa barn har aldrig varit en av mina livsdrömmar, men nu när det händer så vill jag verkligen få möjlighet att fullfölja det hela så långt som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar