7 nov. 2011

KLT

Att åka till sjukhuset skulle egentligen vara en baggis om jag inte bodde i Kalmar. Kalmars busstrafik är nämligen den mest dysfunktionella jag någonsin varit med om. Tidtabellerna är mer rekommendationer än faktiska tabeller och att en buss är i tid är mer undantag än någonting annat.

Enligt tidtabellen har jag en minut på mig att byta buss. Bussen brukar alltid vara några minuter sen. Matematiken säger att om jag har tur så kanske jag hinner hitta rätt buss och hoppa på den. Kanske.

En annan sak är de fina skärmarna som skall visa var man befinner sig och vilken som är nästa hållplats. De finns, men har inte fungerat sedan Gud gick i kortbyxor. Själv har jag bott här i över två år nu och jag har bara hört en legend om att de fungerade en gång i tiden. Så hur jag vet var jag skall gå av bussen? Ingen aning alls.

Så för ett möte klockan ett kommer jag med all säkerhet att få åka med en buss som går halv tolv, bara för att kanske kunna komma i tid. Jag blir galen.

1 kommentar:

  1. Det är ett skämt att det ska ta en hel jävla timme att åka från ena änden av kalmar till den andra. Som när jag och Daniel åker upp till er med bussen. Det tar ju bara en halvtimme med cykel.fast vintertid går inte det heller med tanke på hur snöröjningen ser ut här i stan. Klt borde verkligen skärpa sig.

    SvaraRadera