22 sep. 2011

Smeknamn jag har och varför jag har dem

Således väljer jag bara smeknamn som folk faktiskt har använt IRL.

Mossa
Används frekvent efter att jag spelade en något virrig sektledare vid namn Mossa på ett par lajv för sjutusen år sedan. Det har bitit sig fast såpass att såväl nära vänner som familj använder det.

KillerQueen eller K.Q.
Gamla Exilare tenderar att kalla mig för något av ovanstående av tradition och ohejdad vana, något som bringar nostalgi till mitt hjärta och ett leende till mina läppar.

Kryp
Egentligen är det bara Tomb som fortfarande stundtals använder det här smeknamnet, vilket känns trevligt och personligt. Det är det nätnamn jag hade när vi började prata ordentligt.

1 kommentar:

  1. Jag kallar dig för marsvin fortfarande, i smyg, med kärlek! För det var det du hete när jag lärde känna dig!

    SvaraRadera