6 sep. 2011

Sagokänsla

Det är en sagokänsla kring världen i dag, som om jag levde mitt i Big Fish eller Chocolat. Vindens sus låter mer behagligt, det finns glitterkorn i synfältet. Ändå har jag inte gjort någonting speciellt än. Jag har talat med en vän om vackra brev som utväxlades under ett lajv en gång. Jag har varit ute på en liten promenad med hunden. Jag har bestämt mig för att omstrukturera badrummet och ta itu med disken. Jag har loggat in på min kurs i skräcklitteratur och läst lite presentationen. Vardagliga saker. Ingenting speciellt, men samtidigt känns det speciellt. Det känns som om min dag är värdefull och jag är i god balans.
Nu skall jag äta en sen frukost, trots att jag varit vaken i flera timmar. Äta lite pajrester från i går och dricka te. Läsa i Brott och Straff och formulera en analys. Drömma. Det känns drömlikt.
Snart är Alv här igen och jag hoppas att jag kan dela lite av sagokänslan med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar