7 sep. 2011

Planer för komik

Jag har länge tänkt att jag skulle fungera bra som stå-uppare. Mina vänner påstår också att jag skulle klara av det bra såvida jag "lyckas hålla mig undan den uppretade mobben vid varje framträdande". Det är en fin balans, det där mellan att göra folk förbannade eller vara rolig. Jag brukar lyckas med lite av varje. Bäst vore egentligen om man kunde välja sin publik. Jag vill ha publik med selektiv hörsel. Så fort jag säger något de skulle kunna bli förbannade av så låtsas de som om de regnar och när jag säger något roligt så kan de skratta. Undra om man kan uppfinna en "selektiv humor-hjälm"?

Jag har också kommit på några andra lösningar på det lilla problemet:

1. Uppträda bakom rediga stålgaller omgiven av landminor och biffiga vakter.

2. Byta ut allt som kan få mig dödad till Bellman-vitsar. Problemet med det är väl att det bara skulle bli Bellman-vitsar och därmed vore min karriär över innan den ens börjat.

Nej, jag får nog låta stand up-scenen fortsätta att vara till för värdelösa kvinnor utan humor. Än har jag inte hittat en enda kvinnlig ståuppare som faktiskt är rolig.

Fan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar