1 sep. 2011

Öppet brev till alla dagstidningar

Hej,

det är väldigt vänligt att ni vill erbjuda mig billiga prenumerationer, ofta till nedsatt studentpris. Tyvärr så bor jag i Norrliden i Kalmar där Tidningsbärarna sköter utdelningen av dagstidningar.

deras hemsida beskriver de sitt företag på följande vis:
"Företaget svarar för att ca 1,1 miljon läsare får sin tidning varje morgon."

På min hemsida beskriver jag deras företag på följande vis:
Om Tidningsbärarna svarar för att cirka 1,1 miljon läsare får sin tidning varje morgon, så gissar jag att ingen av dessa läsare bor i Norrliden. Tidningsbudet i mitt område måste Tidningsbärarna verkligen ha behandlat som skit. Med tanke på den sjukt dåliga arbetsmoral som denna person lider av så förmodar jag att det är en vilsen själ vilken de orättvist sjanghajat medels pistolhot och okvädningsord.
Näst intill varje morgon sitter det en dagstidning fastkilad i handtaget i porten. Stundtals ändras detta till att tidningen i fråga är fastklämd i porten. Detta leder givetvis till att om man inte är snabb som blixten så försvinner tidningen innan den når fram till mitt frukostbord. Givetvis håller jag inte det mot mina grannar, ty om en tidning enbart är fastkilad i porten så är den allmän egendom och kan liknas vid en tidning upphittad på tågsätet eller i busskuren.

Så, kära dagstidningar, eftersom jag verkligen inte har råd att betala för en tidningsprenumeration för min trappuppgång och slumpvalda förbipasserande: Tack, men nej tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar