7 sep. 2011

Om alla skulle ta och göra saker de inte kan

I dag blev jag tipsad om en blogg. I den bloggen skrev en vuxen människa lyckligt med tusen särskrivningar och lika många idiotförkortningar i stil med "o" i stället för "och". Jag orkar inte läsa sådan skit, oavsett om människan i fråga försöker framföra något vettigt.

Det är konstigt det där egentligen. Det där med att alla skall skriva, även om de inte kan. Felstavade skyltar, särskrivna bloggar, idiotskrivna texter. Jag har egentligen ingenting mot folk som inte kan skriva, jag tycker bara att de inte skall skriva på en plats där det är meningen att någon skall se det.

Jag menar, jag håller inte på att göra saker jag inte kan på öppen gata. Det är sällan man ser mig försöka snubbla mig fram i baletthopp över Kalmars gator och torg. Jag försöker inte rappa. Jag är snäll nog att inte beskära träd i allmänna parker eller trimma folks hundar, helt enkelt för att jag inte kan.

Fast det är klart, det är inte bara när det gäller skrivande som trenden att göra saker man inte kan visar sig. Samma sak tycks ha skett hos illustratörerna, kolla bara på Arlas mjölktetror. "Titta, jag har ritat en streckgubbe! Jag är illustratör!"
Alternativt anställer Arla bara mongolida barn till att rita saker åt dem. Det blir billigare så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar