11 sep. 2011

Mål på kort sikt över denna månad och varför

Jag vill verkligen försöka få ordning på min ateljé den här månaden.
En förklaring? Okej. Jag och min man bor i en stor lägenhet med två klädkammare och inget förråd. Detta har lett till att trots att jag först iordningställde den ena klädkammaren till ateljé (fönster i sådana är för töntar) så har den sedermera förfallit till förråd. Nu är det dags att ändra på det, bara jag kan komma på var jag skall pussla in all skit. Det är som ett jättestort och krångligt tetris.

3 kommentarer:

  1. Samma sak när man bor i en liten lägenhet när man har intressen som spel och sömnad. Jag har döpt sättet man förhåller sig till en liten, trång lägenhet full med grejer (men som inte är stökig ändå) för tetrisliving. Alltihop måste passa ihop, för då får man mer plats. Precis som i Tetris.

    SvaraRadera
  2. Tetrisliving? Fantastiskt uttryck, det lär jag börja använda!

    SvaraRadera
  3. Det är också ett uttryck för hur man förhåller sig till livet för mig. Om man har mycket att göra, eller lite pengar. Stora drömmar men med underdogperspektiv men man bygger ihop det ändå. Allting går ihop. Det är tetrisliving.

    Tack så mycket för komplimangen förresten, ordbyggande är roligt.

    SvaraRadera