9 sep. 2011

Favoritsuperhjälten och varför

Problemet är väl att jag aldrig har fastnat för hjältarna... Den enda jag kan komma på att skriva rent spontant är barndomskärleken "Fantomen", men han räknas inte direkt som en superhjälte i och med att han inte har några superkrafter, samma sak med Batman.

Så för att hitta min favorit-superhjälte måste jag gräva djupare. Mina favoritsuperhjälte-filmer är X-men (hela trilogin), så man kan tro att det är där jag borde leta, så är dock inte fallet. Min favoritsuperhjälte finns inte med förrän i X-Men Origins: Wolverine. Självklart pratar jag om Gambit.

Han är het, han är charmig och han har en synnerligen opålitlig aura och telekenetiska krafter. Jag låter därmed mina hormoner välja och vad finns det då att inte gilla?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar