22 sep. 2011

Det är inte mig det är fel på, det är världen


Jag har inga problem. Om det bara var jag i en noga utvald låda omgiven av de saker och människor jag älskar förbehållslöst så skulle jag inte ha ett enda mentalt problem. Jag skulle vara helt och hållet frisk. Det är i krocken med universum som hjärnan slår slint och hatet blir så stort att jag vill skrika rätt ut.
I min låda skulle jag ha mina favoritböcker, mina favoritfilmer, mina favoritsaker och mina absoluta favorittankar. I den lådan skulle jag sedan vara helt och hållet lycklig.

Jag vill inte förändra världen, för det är lite som att vilja plocka ned månen och äta den som ost på frukostbrödet. Jag vill stänga ute världen, för jag tycker inte om den och den tycker inte om mig. Jag vill ha en låda liten nog för att verkligheten inte skall få plats. Jag vill slippa konfronteras med människor och åsikter som får blodet att koka och drömmar om mord att ta över min hjärna. Jag vill slippa undan.

Jag vill inte dö. Jag vill lämna den här världen levande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar