27 juli 2011

Våndan med visitkort

Nu har jag fått för mig att jag behöver nya visitkort. På de gamla korten står det nämligen ett namn som jag inte ens bär längre, och det kan ju verka något ouppdaterat. Problemet är att jag inte vet vad jag skall skriva att jag pysslar med. Jag pysslar med vansinnigt många saker. Jag är skribent, student, föreläsare, kryptozoolog, lajvarrangör, konstnärinna, dockmakerska, skådespelerska och marknadsföringsansvarig, för att bara nämna några.

På mitt gamla visitkort är titeln "Overklighetskonsult" tätt följd av några av ovanstående epitet som avslutas med "och konservativ rebell". Jag funderade på om jag kunde komma på något annat som samlar större delen av mina talanger och områden och kom på att "kulturpersonlighet" nog är det enda som passar. Synd att jag brukar känna för att jaga kulturpersonligheter med skärbrännare lite titt som tätt. Jag känner inte för att jaga mig själv, även om lägenheten är som gjord för det (man kan liksom springa runt, runt, runt).

Så vad skall jag skriva egentligen? Skall det helt enkelt bara stå "ÅT HELVETE MED ALLTIHOP" som titel och så får det vara bra med det? Kan skippa namn och kontaktuppgifter också och bara ha ett svart kort med vit text. Minimalism är proffsigt, har jag hört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar