28 juli 2011

Klänningar

Jag har köpt inte mindre än TVÅ klänningar. Känner mig vansinnigt slösaktig. Notan slutade på några kronor över 200 spänn. Jag vet, det är inte mycket för två klänningar och bla bla bla, men det här med att slösa pengar på kläder är ett grymt känsligt kapitel för mig. Jag har ett något tudelat förhållningssätt till nya kläder. Kanske för att min man dels gnäller över att jag strör kläder överallt, förfasas över att jag har så mycket kläder och samtidigt uppmuntrar mig att köpa nya.

Hur som helst. Klänningar. Två stycken. Lyssna nu noga på det här: Ingen av dem är svart. Det finns inte ens några svarta detaljer. De är inte heller lila, blodröda eller gothiga på något sätt. Det är lite läskigt.

Den ena klänningen är brun med blå blommor. Japp, jag är seriös. Brun. Med. Blå. Blommor. Den är i övrigt knäkort, har korta och lite puffiga ärmar och en blå rosett i v-ringningen. Jag vet, jag vet.
Denna klänning refererar jag numera till "Klänningen som Lily från How I Met Your Mother förmodligen skulle gilla".

Den andra klänningen är hellång och milt grön. Den har tunna axelband och en svepande kjol. Den ger associationer till långt hår i flätor, blomsterkrans och sommarängar. Jepp, det är helt klart en hippieklänning. Min mamma kommer att älska den. Reservplan om jag får panik: Ge klänningen i fråga till mamma.

Sådärja. Ett inlägg om kläder titt och tätt var fjärde år. Jag tror att ni står ut.

1 kommentar:

  1. It's perfectly ok to treat yourself sometimes. Even in months when my car needs repairs and the gas bill is high, I always buy myself one small thing. Even if it is a £2 scarf from a charity shop or a second hand DVD for a few pounds from Amazon. I'm learning not to feel guilty about this. Life dominated by rules, restrictions and abstinence would make you miserable. A photo shoot with the dresses, yes?

    SvaraRadera