13 juli 2011

Kan inte rita längre

Ni kanske har lagt märke till att det inte längre uppdateras något på min webb-seriesida. Det beror inte på att jag har slut på idéer eller ingen tid, utan på att jag helt enkelt inte kan teckna längre. Jag har försökt och försökt och försökt, men det går inte. Allt ser ut som skräp. Totalt, jävla skräp. Det är vansinnigt irriterande, särskilt när man konstant har bra idéer till uppdateringar. Som den här som jag nu försökt med i en och en halv timme utan att lyckas producera en enda serieruta som duger:

Första rutan: Bild av absintflaska, ett paket socker och en lågande tändsticka.
Andra rutan: Jag, uppenbart aspackad och jättelycklig, vrålandes "YAAAAH! Absinthe Tuesday!!"
Tredje rutan: Jag, ser ut som om jag kommit på något, leendet falnar.
Fjärde rutan: Skålar ledset mot ett porträtt av Alv och texten: "It's just not the same without you."

Så, jag får förlita mig på er läsares fantasi i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar