14 juni 2011

Solbränna


Det finns de som passar i en lagom solkysst hud. De som bara ser friska, välmående och utåtriktade ut med solbränna. Det finns ännu färre som passar i en mer djupgående solbränna.
De flesta människor som är redigt solbrända ser fula och lite läskiga ut. Det enda som är värre är om de dessutom har ljus ögonskugga så att de ser ut som missfoster, eller när de varit ute mycket med solglasögon och VERKLIGEN ser ut som missfoster.

Personligen så blir jag sällan brun över huvud taget, i alla fall i ansiktet. Jag blir bara illande röd och sedan ingenting. Det gör mig inte så mycket, för jag tycker fortfarande att det är fult med solbränna. Det för tanken till trailor-trash och fjortisbrudar. Det ser helt enkelt bara förjävligt ut. Förjävligt och billigt.

Nej, vit hud, svart kajal.
Som det skall vara.

2 kommentarer:

  1. Tatueringar och piercingar är värre! I alla fall om de är stora och färgglada.

    Själv tycker jag solbrännor berättar mycket om genuinitet, vilket fejksolbränna besegrar...

    SvaraRadera
  2. Om man har en överväldigande lust att förolämpa folk så är det ett bra sätt att gå in i deras personliga bloggar och skriva förolämpningarna där, ja. Gratulerar.

    SvaraRadera