17 juni 2011

Nussiplussigulli... jävla hippies

 
I dag såg jag ett inlägg i en bekants gästbok där det stod något snuttipluttigt och naivt hippiecrap om positivt tänkande och kärlek mot hela världen. Jag blev kräkfärdig. Sedan kom jag på att jag kanske också borde satsa mer på det där med att vara godhjärtad och storsint och kärleksfull och inte kasta första stenen och vända andra kinden till och tala stort och vitt om blomster och lösningar i stället för problem och tänka positiva tankar och älska fjärilar och solsken och... sedan kom jag på att jag faktiskt inte är någon knarkare och inte heller planerar att bli det. Tusan också. 
För att vilja sluta hela världen i sin famn måste man nämligen vara antingen lite bakom, sjukt naiv eller hög.

Världen förtjänar inte min famn. Världen förtjänar inte ens baksidan av min hand eller ens mitt långfinger. Världen förtjänar däremot min ignorans. Var så god, världen.

4 kommentarer:

  1. Så skriver Drottningen av Välformulerade Avfärdanden. Du emsam regerar och vi vanliga kan bara aspirera till att bli hyggliga kopior. Utom hippies, men vem fan räknar med dem?

    SvaraRadera
  2. Igår hade i alla fall jag rätt att vara lyckligast i världen. En bekant som suttit häktad kom ut från häktet efter 22 dagar. Alla hade varit jätteoroliga. :(

    SvaraRadera
  3. Tomb - Lycklig har man alltid rätt att vara, det är en helt annan femma. Så skönt att din bekanting kom ut till sist!

    SvaraRadera