13 apr. 2011

Att bestämma sig

När tiden är mogen är det inte svårare än så, att bestämma sig. För två dagar sedan sa jag till mig själv att jag skulle vara glad och ha bra dagar. De senaste två dagarna har varit underbara.

Helgen var med andra ord bra för mig. Att få träffa såväl Pooka som Amanda var en välbehövlig vitaminkick som samman med en växande självinsikt har varit omvälvande. Jag har försökt börja umgås med mer folk igen. Göra saker. Ge folk en chans. Sluta sitta och sura i mitt hörn. I morgon kommer Fiia hit. På fredag blir det picknick med Jennie. På lördag skall vi spela rollspel med Daniel och Sandra. Min sociala mätare tickar uppåt och samman med den såväl kreativitet som produktivitet.

Jag har fått tummen upp för ännu en artikelidé av Fenix och jag jobbar på en annan artikel till ett annat ställe som jag avslöjar om den blir antagen. Samtidigt har jag fått tre veckors skolarbete gjort på bara ett par dagar... och vet ni vad? Det är roligt. Jag trivs.

Satte för nästan en vecka sedan upp en räknare på kryptozoologi.se och det har varit över 350 besök sedan dess. Det har uppmuntrat mig till att skriva mer och kanske även börja med att göra små videoföreläsningar så snart jag har löst några små tekniska problem.

Jag har sovit bättre också. Om det är på grund av det röda te jag dricker innan läggdags, en mer positiv attityd eller att jag skippar att röka cigg någon timme innan jag kryper till kojs vet jag inte, men det fungerar. Känns som om mina blodsockervärden är bättre också och så snart jag hittat min blodsockermätare så skall vi se om det blir bekräftat.

Livet fungerar helt enkelt, och trots att det finns folk jag saknar ständigt i andra delar av landet och världen så känner jag helt fantastiska människor här i Kalmar också, samt har börjat känna ännu fler som jag har en bra känsla av.

Mitt liv är awesome och jag tänker tvinga det att fortsätta vara det också. Visst räknar jag med vissa återfall, men i det stora hela taget är det här ett stort steg: att våga tycka om sin tillvaro.

1 kommentar: