4 jan. 2011

Sammanfattande lista för 2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag gick ut gymnasiet, började på universitetet och gifte mig.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger bara nyårslöften som jag kan hålla. Tror jag lovade att färga håret svart igen någon gång under året och det har jag ju gjort också.

3. Vilka länder besökte du?
 Narnia, Midgård och en hel hög andra. Fantasiländer är alltid de trevligaste.

4. Bästa resemålet?
Teleborgs slott för bröllopsresan var helt klart höjdpunkten!

5. Vad var din största framgång 2010?
Att äntligen slutföra gymnasiet och sedan börja på universitetet, måste jag nog påstå.

6. Största misstaget?
Att jag inte satte igång lite mer seriöst med plugget direkt på hösten, utan sköt upp en massa. Vanligt misstag från min sida.

7. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ingenting allvarligt.

8. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
31 juli. Dock inte för att det var Harry Potters födelsedag, utan för att då förenades slutligen två dödsätares hjärtan i äktenskap.

9. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Carry on wayward son med Kansas och alla låtar med Robert Johnson.

10. Vilket program har varit det bästa på tv?
Supernatural!

11. Vilken var årets bästa film?
Svårt att säga, har sett många bra filmer. Draktämjaren var helt klart myspysig.

12. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sam Eliott så klart. Jävlar, vad charmig han är!

13. Vilken var din bästa månad?
Kan nog inte bara välja en rakt av.

14. Bästa stället du var på/vid?
Ensam med August på Teleborgs slott mitt i natten.

15. Vad spenderade du mest pengar på?
Utöver mat var det böcker, som vanligt.

16. Vilket var ditt bästa inköp?
Mitt bästa inköp kan jag inte avgöra, men den bästa investeringen var helt klart att kastrera Voldemort!

17. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Om det bara varit en sak som gjort mig riktigt glad under hela året så hade jag varit betydligt mer sorglig än vad jag är.

18. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Få se nu, blev publicerad på flera ställen, gifte mig, klarade plugget... gladare skulle jag påstå.

19. Vad önskar du att du gjort mer?
Skött om mig själv.

20. Vad önskar du att du gjort mindre?
Spelat meningslösa datorspel. Missförstå mig rätt, det är inte fel att spela meningsfulla datorspel, men att spela spel bara för sakens skull fast man inte ens gillar dem är fan puckat tidsslöseri!

21. Hur tillbringade du julen?
I Huset som Gud glömde med make, mamma, broder, Johanna, hennes sämre hälft och Bamse. Massor med Cthulhu mythos-julsånger, brädspel, rollspel och umgänge med finaste Alv.

22. Blev du kär i år?
Nästan varje dag när jag fick syn på min yeti. Kryptozoologer är lite enkelspåriga på det viset.

23. Bästa boken du läste i år?
Allihop, praktiskt taget. Särskilt glad är jag dock inte över en bok, utan över att jag läste Medea. Vansinnigt medryckande.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Det får jag alltid.

25. Något du önskade dig men inte fick?
En magisk flygdrake med tillhörande vaktzombier?

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Skall man komma ihåg sådant? Jag är för gammal för att minnas saker och ting.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer aktivering från min sida.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Som vanligt en salig blandning av häxa, magi, dödsätare, svartrockare, punkare, glamrockare och bohem.

29. Vad fick dig att må bra?
Den där tidigare nämnda yetin bland annat.

30. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
Jag vill ha mer energi och livslust, och jag tänker inte ge mig förrän jag fångat båda delarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar