8 dec. 2010

22 - Det här upprör mig

SJ upprör mig och nu tänker jag således skriva om det.

Att ta sig upp till Närke i jul för en vuxen och en student kostar ca 1400 enkel resa, således nästan 2800 fram och tillbaka. Eftersom Swebus inte längre tillåter djur på sina bussar (men tillåter barn som skriker och kärringar som badat i snuskparfym) måste vi åka tåg för att få fira jul.

Låt oss då se lite på summan och försöka få lite perspektiv. Vet ni hur mycket det kostar att ta sig tur och retur till Italien? Under 600 kronor.
Vet ni, om man hade körkort så skulle det faktiskt vara billigare att KÖPA en bil OCH betala bensinpengarna än att åka med SJ. Yay för kollektivtrafik! Yay för miljömedvetenhet. DRA ÅT HELVETE, SJ!

3 kommentarer:

  1. Jag håller med om att det är horribelt, och SJ gör det inte direkt trevligt att tänka på att man måste använda deras tjänster. Lägg till detta att man dessutom får förvänta sig dålig service och förseningar så blir det ännu löjligare.

    Däremot undrar jag vart du hittar en fungerande, körduglig och besiktigad bil för runt 2000? :O

    SvaraRadera
  2. Äh, det är inte så svårt att hitta en billig bil. Du har nog aldrig letat ordentligt, Thaumiel. Dock måste man då vara beredd att meka med den stup i kvarten, vilket jag misstänker inte är något Yvonne är expert på (eller jag heller).

    SvaraRadera
  3. Jepp, som Einar sade. Det är inte så svårt att hitta en billig bil... och meka? Äsch, varför skall jag kunna det? Det är väl det jag har bröst till?

    SvaraRadera