1 dec. 2010

15 - Mina drömmar

 Eftersom jag skrivit mycket om mina mardrömmar så skriver jag nu i stället om en annan slags drömmar.

Mina dagdrömmar skiftar från dag till dag. De hoppar, skuttar, kryper, krälar, viskar, skriker och slår omkring sig. Ibland drömmer jag om folkmord. Det enda sätt för mig att klara mig igenom pressade situationer är att drömma om olika våldsamma dödscenarion för alla inblandade. Jag drömmer om den dag då stjärnorna står rätt och Cthulhu vaknar till liv för att störta världen in i öppet vansinne och mörker.

Samtidigt drömmer jag om en stuga på landet och mjuk knäckebrödsandedräkt från en mule i stallet. Jag drömmer om att få ge ut en bok. Jag drömmer om att hitta en plats som känns hemma ut i varenda vinkel och vrå.

Jag drömmer om att få flytta till Narnia eller likvärdigt ställe där allt inte är grått och besudlat av tråkiga människors tråkiga, grå sinnen. Jag drömmer om att kunna magi och rida på drakar och kentaurer. Jag drömmer om platser där träden sjunger med verkliga ord och ett stänk glitter finns med i varje ögonblick (som i filmen Legenden).

Somliga drömmar som verkade minst lika overkliga som ovanstående har jag lyckats uppnå. Jag har klarat av gymnasiet. Jag har kommit in på universitetet och framför allt så har jag hittat en yeti i människohamn som håller om mig när det blåser kallt och får mig att skratta när jag vill gråta. En yeti som jag inte behöver oroa mig för skall lämna mig och som alltid alltid finns där när jag verkligen behöver honom. En själsfrände och en hjärtevän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar