26 nov. 2010

14 - Vad hade jag på mig i dag?

Lika bra att avklara det här med en gång. För att rubriken skall fungera så borde jag ju egentligen ta av mig alla kläder innan jag skriver, men det skiter jag högaktningsfullt i. Däremot tänkte jag ta och avhandla rubriken lite mer seriöst den här gången. Folk tycker ju av någon anledning om bloggar om vad folk har på sig, så ett slikt inlägg kan jag ju kosta på mig.

I dag har jag på mig en svart, långärmad tröja med vid urringning som når precis så långt att den inte kan räknas som en klänning. Den har även dubbla muddar längst ned, vilket ger en lite konstig "volangeffekt" trots att det bara är vanlig, bred resår. Jag fick den av Alv en gång när hon tröttnat på den och tycker hemskt mycket om den.
Eftersom ovanstående tröja inte fungerar som klänning så har jag också på mig ett par vida kostymbyxor, även de i svart. Det är helt fantastiska byxor av ett mjukt och lite "tungt" tyg som känns väldigt följsamt. Byxorna inhandlades på en av mina favoritbutiker i Örebro (Meja och Mirre) för några år sedan.
Till detta bär jag fashionabla jägarsockor (tre års garanti på ett par sockor, och nu har de hållit i snart fyra!) i skogsgrönt. Om halsen hänger ett drakkranium i guld och silverfärg med några gnistrande stenar och från vänster öra dinglar som vanligt ett litet silver-ankh från Egypten.

Sådärja. Visstja. Självklart har jag på mig min underbara vigselring också. Alv gjorde den efter sitt eget huvud och några önskemål från min sida. Den har snirkliga mönster och en liten diamant samt en liten mörkblå safir.

För övrigt, nu när jag ändå är igång och pratar om kläder så måste jag berätta om något spännande. Nästa vecka skall jag vara modell på en fotografering där jag själv får välja vilka kläder jag skall ha. Tanken är att stilen skall gå i lite bohemisk anda a la Gypsy Moon med lager på lager, milda färger och en lite romantisk touch. Jag kommer på mig själv med att sakna kläder jag för länge sedan rensat ut ur garderoben. Det skall bli väldigt intressant dock. I helgen skall jag försöka hinna välja ut en bra outfit och sedan berätta om den för fotografen så han vet vad han kommer ha att jobba med. Önska mig lycka till!

1 kommentar:

  1. Den tröjan ja! Jag har faktiskt en till i lite liknande stil som jag inte finner att jag passar i längre, den har en bred mudd nedtill och ganska långa ärmmuddar och en sådan där... heter det båthals?

    SvaraRadera