24 nov. 2010

11 - Mina syskon

Lite huller om buller-fakta om mina syskon, presenterade  "in order of appearance":

Einar - "Vad heter det på protogermanska?"
Min lillebror är mer "min gigantiske bror som råkar vara yngre än mig". Han är nästan två meter lång och blickar ut över världen med blå ögon. Han har även blont hår och skägg och skulle förmodligen kunna passera för den klassiske vikingen vilken dag som helst. Faktum är att min backup-plan är att sälja honom på e-bay som "True Swedish Viking!" om det en dag blir nödvändigt att sälja honom någonstans.
Einar är även en sådan där beläst person. Han tillbringar dagarna med att tala om för alla som orkar lyssna vad olika saker heter på olika konstiga språk som ingen annan människa har koll på. Ibland spelar han datorspel, skriver dikter eller härmar den onda apan i Family Guy, vilket han är mycket bra på. Einar rollspelar och lajvar och är den enda människa jag känner som studerar fantasyböcker i stället för att bara läsa dem. Han lyssnar även på obskyra tyska band och lekte en gång liemannen med riktigt lyckat resultat.

Gunilla - "Vi är som små spelkort i ett oändligt schackparti."
Min lillasyster är också längre än mig, men inte så att det verkligen stör. Hon är det största Harry Potter-fan jag träffat, men hon har ändå inte sett filmerna. Hon är rädd att bli besviken, säger hon. Jag förmodar att filmerna i hennes huvud ändå är bättre än de som går upp på biograferna, om inte annat är bildskärpan helt otrolig.
Min syster är den enda person i min omgivning som tveklöst vet varför jag skaffade en keps där det står "Delta Green - No authority. No support. No fear." Hon brukar även sy kläder med gott resultat, målar och skriver dikter som främst rör sig kring dödsätare (men vad kan man förvänta sig av någon som har mörkrets märke på armen?). Hon var även en av tre dödsätare närvarande på mitt bröllop, något som uppskattades maximalt. Man vet ju aldrig när de där attans aurorerna dyker upp, och då kan man behöva lite uppbackning!
En gång blev hon utsatt för en självutsedd liemans hantverk. Det var inte så uppskattat.

Gjörgen
Min näst äldste halvbror som bor med hustru och barn närmare huvudstaden än någon av oss andra. Han har ett skratt som man blir glad av och en hel hög med tatueringar, bland annat vikingarelaterade. På somrarna brukar han och hans familj vara på Öland och jag hoppas verkligen att det så småningom skall leda till att vi träffas lite oftare så att jag har mer att skriva om honom!

Jonny 
Min äldste halvbror som jag inte har någon kontakt med längre.

1 kommentar:

  1. Jag var ju faktiskt med när Einar lekte liemannen! =D

    ..Jisses, vad tiden går fort. oO

    SvaraRadera