28 aug. 2010

Snälla Cthulhu, är det inte dags att vakna nu?

Så var det valår igen och åter igen dags att försöka välja det minst ondskefulla alternativet att rösta på. När jag kikar igenom partiprogram och valfilmer så finner jag mig önska alltmer att Cthulhu bara kunde vakna och avgöra saken på ett bra mycket smidigare sätt.
Piratpartiet driver en del bra frågor, men känns samtidigt ganska oseriösa. Jag tänker inte rösta på dem bara för att de har ett coolt namn och en tuff logga, i alla fall inte så länge de tycker att skapande personer inte skall ha någon rätt att få betalt för sitt arbete.
Moderaterna är ju lite som att rösta på Darth Vader i kanintofflor. Visst borde de få pluspoäng för sina komikförsök genom att kalla sig "Det Nya Arbetarpartiet", men nu är ju inte det här en Stand Up-tävling, så jag antar att de har missuppfattat någonting ganska rejält.

Faktum är att inget av partierna i "Alliansen" känns särskilt lockande, kanske främst för att "Alliansen" låter lite för mycket som den lömska, korrumperade styrande parten i ett dåligt Science Fiction-scenario.
Socialdemokraterna har jag aldrig riktigt förlåtit för alla fula betongklossar och miljonprojekt, så de lär inte heller få min röst. Vänsterpartiet. Jag vet inte. Har aldrig riktigt fattat vad de vill egentligen. Det känns som om de inte har någon tydlig framtoning i min värld. Miljöpartiet är väl gulligt, men allvarligt talat så vet jag inte heller om det känns lönt att rösta på ett parti som mest bara har åsikter om sopsortering och elransonering.

Nej, det blir nog att hoppas på att stjärnorna står rätt innan det är dags att rösta och kasta sin valsedel i valfri låda som inte hör till Alliansen.

1 kommentar:

  1. "Moderaterna är ju lite som att rösta på Darth Vader i kanintofflor. "

    haha, du är underbar! Klart vi ska köra en utgång!

    SvaraRadera