6 aug. 2010

Redigt förgiftad

Den 31 juli, på Harry Potters 30:årsdag var det dags för att slutgiltigt förena de mörka makterna. I trygg förvissning om att samtliga aurorer och annat pack skulle vara upptagna med sin lille ärrade gullgosse bjöd vi in dödsätare och tog på oss bröllopsstassen för att ställa till med ett redigt kalas.

Vigsel på en vacker skogsäng under en stor ek.

Alv sjöng "Bläck" och det lät magiskt.

En extra kyss i skogen.

Det var en blåsig dag på Närkes slätter.

Vid honnörsbordet. Festen hölls i familjegårdens lada, vackert dekorerad och tillfixad. Min syster gjorde i huvudsak dekorationerna och flera av gästerna samt självklart min käre bror Einar och världens bästa mamma fixade också som tusan för att få allt i ordning. Det blev sannerligen sagolikt!

Min brudbukett som systra mi band av mynta, rosor, en tistel, rallarros och en blomma ingen av oss vet namnet på, men som doftar vansinnigt gott.

En annan av de magiska bordsdekorationerna.

Den här är min personliga favorit. Helt fantastiskt!

Vi hade inte mindre än tre dödsätare på såväl vigseln som bröllopet. Givetvis bar både jag och min käre make även våra trollstavar hela dagen och kvällen.

Det yttersta beviset.

Vi såg även till att ha vaktdrakar ifall något skulle gå snett.

Två stycken till och med!

Festen var lyckad, mat fanns dock kvar i överflöd så vi funderade lite på om alla börjat på en ny diet dagen innan (dåligt planerat i så fall). Vi fick också massor, massor med fina presenter, bland annat en TV-spelskonsoll, massor med fantastiska husgeråd (exempelvis en härlig servis som Alv målat små T20 på) och finfina saker högt och lågt.
Det enda som gjorde mig besviken var väl att folk jag tyckte var tillräckligt viktiga för att bjuda i många fall inte ens tyckte att jag var tillräckligt viktig för att ens svara på inbjudan, men så är det väl, ibland måste man rensa i leden.
Stort tack dock till alla som kom!

Nu på måndag bär det av på bröllopsresa och jag skall se till att dokumentera den och upplysa er i efterhand.

1 kommentar:

  1. *krama hårt på* Jag önskar att jag hade haft möjlighet att komma dit, och den där bilden med blåsten är verkligen otroligt vacker! =D

    SvaraRadera