28 aug. 2010

Gjorde en egen valaffisch åt min favoritpolitiker

3 kommentarer:

  1. Jag älskar den där gröna bläckfisken med outtalbart namn. Det är honom som Twilight borde handla om, inte vampyrer. Låt Robert Pattinson spela honom likaväl, höhöhö.

    Lite mer allvarligt så har jag en fråga(Lovecraft-n00b som jag är). Vet du om HP Lovecraft drömde samma mardrömmar som sina karaktärer? Har för mig att han fick inspiration därifrån. Ännu viktigare: Klår han Lavos?

    SvaraRadera
  2. Faktum är ju att han är hälften bläckfisk, hälften drake och hälften humanoid enligt HPLHS (han är så stor att han förtjänar att vara 150 procent).

    Lovecraft fick inspiration av sina egna mardrömmar, har jag också för mig ja. Hm. Fan. Jag borde börja skriva skräcknoveller...
    Och japp, han klår Lavos.

    SvaraRadera
  3. Tack, det förklarar ett par saker. Trodde att vingarna var konstnärlig frihet.

    Skräcknovellerna skulle jag vara den första att köpa, allvarligt. Själv har jag manuskript på datorer och USB-minnen. Behöver bara hjälp med att ta bort Mary-Sue-egenskaper från huvudpersonerna.

    SvaraRadera