19 juli 2010

Vad tar man sig till?

Vad tar man sig till när Verkligheten åter igen (se här för tidigare besöksbeskrivning) knackar på dörren och kräver att få tala med en? Jag kunde se honom genom titthålet. Han såg sjukt otålig ut och stampade irriterat med ena foten. Den grå kostymen perfekt struken. Mittbenan intakt och en ilskerynka mellan ögonbrynen. Jag sneglade mot pistolen på hatthyllan, men insåg att ammunitionen tagit slut vid hans förra besök.
Då sa han några ord jag nog aldrig kommer att glömma. Han berättade vem som skickat honom den här gången, och världen rasade. Jag rasade. Jag installerade fler lås på insidan av dörren på sekunddelar och stoppade fingrarna i öronen, sjöng högt på en sång så att jag inte skulle höra mer.
Sedan gjorde jag det enda rätta; jag ignorerade honom och flydde genom första bästa portal till Hogwarts. Där kan man i alla fall vara säker på att den förbenade Verkligheten håller sig borta.

1 kommentar:

  1. Jag brukar också fly till Hogwarts rätt så ofta, för det är ju där många av min riktiga vänner bor.

    SvaraRadera