18 juli 2010

Svarslös

Jag hatar att ha rätt. Jag hatar att ha fel. Just nu vill jag inte göra någonting mer. Jag vill inte planera bröllopet. Jag vill inte åka till mamma. Jag vill inte stanna hemma. Jag vill inte äta chips med familjen och se på Harry Potter. Jag vill däremot skriva ett svar på ett mail, men jag vet inte vad jag skall skriva. Vet inte hur jag skall tolka det som står där.
Klumpen i halsen växer och växer. Jag anade aldrig att det faktum att jag med nära och kära vill fira att jag funnit någon som älskar mig eventuellt skulle bli spiken i kistan gällande somliga saker. Jag anade aldrig att livet skulle göra en så tvär gir just nu. Det känns som om jag föll ur vagnen och den åkte vidare utan mig.

Och jag skulle kunna skriva mer. Jag skulle kunna skriva spaltmeter, men för första gången jag kan minnas är jag svarslös.

1 kommentar:

  1. ..Va? oO
    Kan inte låta bli att undra vad det hela handlar om..

    SvaraRadera